'Bir Fethullah Gülen Yaratmak' veya Bir Dick Cheney Hikâyesi Yazdır E-posta
Üye Değerlendirme: / 90
Kötüİyi 
fgulen.com   
27.02.2008

Bir Fethullah Gülen Yaratmak veya Bir Dick Cheney HikâyesiMeseleye bodoslama daldığı yazısının başlığından belli: 'Bir Fethullah Gülen Yaratmak'.

Söyledikleri bir bilgiye dayanmadığı için başlığından muhtevasına her tarafından patavatsızlık damlıyor. Megaloman bir hava içinde ve dindarlar başta olmak üzere herkesten nefret ettiği havasını alıyorsunuz yazılarına bakınca.

Hatırlayacaksınız dünyaca meşhur Prof. Falk'un ifadelerini en mübtedi bir mütercimin yapmayacağı bir şekle sokmuş ve 'dindar olmayan' mânâsındaki 'non-religious' kelimesini 'dinsiz' şekline sokarak okurlarına takdim etmişti. Prof. Falk da bu cehalet karşısında şaşkınlığa uğramıştı.

Bu yazarımızın güya iyi bildiği birisiydi Prof. Falk: 'Richard Falk'un kim olduğunu çok iyi biliyorum: Zaman Gazetesi'nin kiralık yazarı ve Fethullahçılığın eğitim merkezlerinden Princeton Üniversitesi'nin hocalarından biri...'

Tarihçe-i hayatı, kariyeri, dünyadaki itibarı falan mühim değil Prof. Falk'un. Zaman'da yazıyor, Fethullahçı Princeton'da ders veriyor ya. Bilmem kaç senelik Princeton'ın beyefendinin gözündeki yerine bakar mısınız? Yakışıyor haspaya!

Bakış açısı bu olunca taktığı at gözlüğüyle bu sefer de Utah Üniversitesi Siyasal Bilimler Bölümü öğretim üyesi Hakan Yavuz'u 'cemaattan olduğunu tahmin ettiğim' diye yaftalamış. Hakan Yavuz'un Risale-i Nur Hareketi ile ilgili çalışmaları ihtimal bu 'tahmini' yaptırmış beyefendiye. Şerif Mardin gibi bir değerin sırf bu konudaki sosyolojik çalışmalarından dolayı insan yerine konmamasını da bu meyanda değerlendirebilirsiniz.

Hâlbuki Hakan Yavuz'un Gülen Hareketiyle konuya ilgi duyan bir bilim adamı olması dışında ilgisi olmadığını dünya âlem biliyor. Beyefendi'nin bilgisi de Richard Falk'u bildiği kadar olunca bu garabet ortaya çıkıyor.

'Fethullahçılık, Anayasa'nın değişmez hükümlerini değiştirmeyi amaçlamaktadır.' şeklinde de mahkeme edası içinde hüküm biçmiş, 'nereden çıkarıyorsun bunu' şeklinde peşinen gelecek itirazlara karşı da hemen cevabını yapıştırmış: 'Böyle bir amacı yoksa bütün yaptıklarını neden yapmaktadır?'

Ne güzel değil mi? Kendi kafandaki paranoyalara ve hezeyanlara göre muhakeme et, hükmünü kes, sehpaya gönder.

Bugün yapılanları bazıları yadırgıyor olsa da, bütün bunlar o yüce mefkure adına, kendimizi ifade etme, dünyadaki yeni oluşumlara katkıda bulunma ve daha ileriye matuf (yönelik) Huntington gibilerin işaret ettiği hercü-mercin önünü alma adına elimizden gelen çabayı sarf etmek için yapılıyor. (Fethullah Gülen)

Fethullah Gülen'in 'herkesi kendi konumunda kabul esasına göre hareket' felsefesi diyeceksin 'ne ki o?' cevabını verecek. Dünyanın bilmem kaç yerinde açılan kaç Türk Okulu diyeceksin 'bak demedik mi bölücü fikirlerini oraya da taşıyorlar. Oradaki devletleri de yıkacaklar.' diyecek. 'Cennete merdiven dayadık, gel çık' çağrısına 'bir imamın elinden asla' diye hoyratça karşılık verecek.

Yani beyefendi için sizin herkesin gözü önündeki durumunuz esas değildir. Kafasında siz neyseniz o olmaya mahkûmsunuz.

Akşamcılardan birisi de öfkeyle esip savurmuş:

'Mesele özde özgürlüğe inanmak değil ki... Mesele özgürlükçü gözükmek... Özde özgürlüğe; özgürlüklere inansalar eli kanlı Müslüman katillerine biat etmezler. Şu habere bakın... Fethullah Gülen, New York'ta Dick Cheney'nin ofisine adam yollayıp, "Müslümanlığı ben birleştiririm... Yardım et..." diyor. Hadi yalanlayın bu haberi... 1 milyon Müslüman'ı öldürdü bu adam... Siz ayağına gidip biat ediyorsunuz. Hatırlamak istediğiniz bir şerefiniz varsa Allah aşkına Pakistan'a bakın...'

Yahu biraz yavaş ol!

Kim kime biat etmiş? Fethullah Gülen'in, Cheney'e adam gönderdiği haberi nerede çıkmış ki sen 'şu habere bakın' diyorsun? 'Fethullah Gülen, New York'ta Dick Cheney'nin ofisine adam yollamış mı?

Gazetecisin, 5N1K kaidesini biliyor olman lazım. Şayet söylediklerin buna uymuyorsa sana müfteri deneceğini de biliyorsundur.

'Hadi yalanlayın bu haberi' tehdidine cevap değil ama bu pespayeliğin altında kalmamak için yazacağız:

Fethullah Gülen, Dick Cheney'e şu veya bu şekilde "Müslümanlığı ben birleştiririm... Yardım et..." diye bir haber göndermedi.

O, Allah'a çok saygılı bir insan. İddialı olmanın inanan bir insana hiç mi hiç yakışmayacağını hemen her konuşmasında dile getiriyor. Böyle bir safsatayı O'nun söylemediğini/söylemeyeceğini akşamcılar da biliyor.

Bağımsızlık meselesine gelince, -yine Cenab-ı Hakk'a minnet ve şükranlarımızı ifade ederek arz etmeliyim ki- bu gönüllüler hareketiyle alakalı araştırma yapan yerli ve yabancı akademisyenlerin de en çok üzerinde durduğu husus, hareketin bağımsızlığıydı. Bu hareketin bağımsız olması çok önemlidir.

Bu hareketi başkalarına el açar hale getirmek, mesela, siyasete bulaştırmak onun bağımsızlığına kerte vuran, onu delen ve kıran bir husus olur ki, bu çok tehlikelidir.

Eğer bu mesele bir iman meselesiyse, Türk milletinin birkaç bin yıllık, -çok iyi bir açılma dönemi yaşanmış olması bakımından bin yıllık kültürünü tanıtma adına, ancak gönüllü kahramanların yapabileceği bir meseleyse, Türk dilini bir dünya dili haline getirme meselesiyse şayet, ilerde idareye ve siyasete talip olma, bağımlı hale gelme gibi şeyler bu meseleyi kırar, çürütür. Meselenin özü budur; ama arkadaşlarımızın bu konuda yaptığı bazı şeyler, başvurdukları argümanlar belki de ilk anda anlaşılmayabilir. (Fethullah Gülen)

Aslında onların bilip-bilmemesi mühim değil. Her şeyi bilen, her şeye nigehban olan Allah biliyor ya!

Bu sayfadaki görüşler yazarın kendi düşünceleri olup Fethullah Gülen tarafından yazılmamaktadır.
İktibaslar ise Fethullah Gülen'in daha önce yaptığı açıklamalardan alınmaktadır.

Yorumlar
Yeni Ekle RSS
+/-
Yorum yaz
Adınız:
E-posta:
 
Başlık:
 
Lütfen resimdeki güvenlik kodunu giriniz.
muhammet  - uslup   |2008-03-11 08:26:10
sizin hislerinizi tabii ki cok iyi anliyoruz, cogu zaman bizler de ayni hislere kapiliyoruz. ama, benim sahsimin anlayabildigi kadariyla, sayin
Gulen`e atilan iftiralari elestiriken, sayin Gulen`e yakisacak uslup kullanilmali, en azindan bu ditede, diye dusunuyorum. hislerimizden soyutlanip
evrensel bakis acisiyla olaylari yorumlamak sorumlulugumuz oldugunu dusunuyorum. saygilarimla
Toleranca  - Bu üslup bize yakışmaz!   |2008-03-05 23:40:18
Bu insanlara onların kullandığı dil ile yazı yazmak bizim meşrebimize uymaz.Böyle her örümcek beyinli yazara laf yetiştirmeye kalkarsanız
bu işin altında kalırsınız benden söylemesi.
cihangir  - Üslup   |2008-03-03 22:34:20
Üslubumuz namusumuzdur.Lütfen editör yazisini bir daha gözden geciriniz.Özdemir incenin yazisi Serdar akinan yazisi ile karistirilip sanki tek
bir yazi gibi verilmis.
nurcan@daisyproduction.com  - BEN ANLIYORUM   |2008-03-02 12:51:39
Yazan arkadasın uslubunu elestırmısler ama kendısını anlıyorum. Haksız yere o kadar saldırıyorlar ve ıftıra atıyorlar kı ınsan bazen
cıkıp bagırmak ıstıyor YETER dıye. Ben sahsen aydın dedıgımız ınsanların bukadar BAGNAZLI , AT GOZLUKLU oldugunu bılmezdımç HIC MI
KARSI TARAFIN NE OLDUGUNU MERAK EDIP GERCEKTEN ARASTIRMAZLAR , FETHULLAH GULEN KIMDIR , NE YAPMISTIR INSAN BUNUNLA ILGILI YAZMADAN ONCE BIR KITABINI
ALIP OKUMAZ MI? GERCEKTEN COK YUZEYSELL...
ercan   |2008-03-01 19:58:51
kendinizi.üzmeyin.alah.görüyoor.kalp.katilaşmi ş
münevver  - çok doğru söylüyorsunuz ama...   |2008-03-01 14:21:01
tabiki sizin görüşlerinize katılıyorum.Bu tür karalama çalışmalarının başarılı olmadığı tek isimdir Hocaefendi.Yalnız ben de bu
yazıdaki üslubu buraya yakıştıramıyorum.Bu gönüllüler hareketi başta Hocaefendi olmak üzere çok kez tartışmaların içine çekilmeye
çalışıldı ama her defasında yine buradaki insanların olaylara hoşgörü ve uygun bir üslupla yaklaşması neticesinde onların istediği kaos
ortamının doğmasına izin verilmedi...
gitar  - uslup   |2008-03-01 13:36:41
bu konu böyle yazılmamalıydı ve bu uslupla....
Nadir KARA  - Çamur at izi kalsın...   |2008-03-01 09:00:44
Meselelere aynı zaviyeden bakmayan bu insanlar ihtimal uzun bir süreçten sonra birbirlerini anlayabilirler.Eleştiri sahiblerine sunduğunuz her
ikna edici sebeblere kafa karıştırıcı soru ile karşılık verecektir.Hidayet Allah'ın(cc) kudretindedir.
Hakan  - Ben de pek bir şey anlamadım...   |2008-03-01 08:08:53
Birisi "Bir Fethullah Gülen Yaratmak" başlıklı bir yazı yazmış galiba. Kim bilmiyorum. Akşamcılardan bahsedilmiş,galiba onlar. Ama
bu da yazının ortasında geçmiş...
Sayın yazar, kusura bakmayın ama bence yazınız darma dağan bir yazı. Bu sitenin üslubuna da uymuyor.
Umarım yayınlamadan önce konulara vakıf birkaç kişiye okutuyorsunuzdur.

Lütfen biraz daha dikkat edin. Yazdığınız yerin hakkını
vermeniz lazım.
murat  - yakışmamış   |2008-03-01 08:06:57
5. paragraftaki "Yakışıyor haspaya!" cümlesi bu siteye yakışmamış.
emrah  - slm   |2008-02-29 15:49:37
muhterem hoca efendiye saygılarla.kendisini anlamak için düşünebilmek lazım insanlarımız düşünmüyo ki hazır bilgilere gelip konuyor...
mehmet atilla zeytçioğlu  - HOCAM İYİ Kİ VARSINIZ   |2008-02-28 20:01:30
Saygı değer ve sevgili hocam ben bolu da okumaktayım.Siz, eserleriniz ve hizmet evlerimiz var oldukça işALLAH Millet ve Vatan olarak güzel
günler bekliyor.ben kendimi aynı Bedüzaman Hazretleri gibi eski mehmet ve yeni mehmet olarak görüyorum. eski mehmet sokak aralarında çöp
karıştıran bir kediymiş meyerse. dualarınızla işALLAh yeni mehmet'i zor ve geç bulmama rağmen hiç kaybetmeyeceğim. Dualarımla ellerinizden
öperim. dualarınızı bekliyorum Hocam....
Abdullah  - GUNDEM YAZILARI HAKKINDA   |2008-02-28 13:46:10
Medyayi yakindan takip ettigimi dusunuyorum.

Muhterem Fetullah Gulen Hocaefendi ye ait bilgilere ulasmak siradan bir gazeteci icin dahi bukadar
ulasilabilir ve kolayken, insanligin milyonlarca yildir edindigi tum cagdas dusunsel standartlarin tahmin edilemiycek kadar altinda, oldukca
seviyesiz, tek hucreliler doneminin bile cok asagisinda bir muhakemeyle yazi yazan bir takim yazarlarin saygisizca tavir ve yazilarina, oldukca
medeni, cagdas, beyinsel kritigin en ust duzeyde...
Dincer  - Iftira ve Yanlis Uslup   |2008-02-28 13:42:05
Yaziya konu olan meseleyi bilmedigim icin cevabi nitelikteki bu yaziyi okuma ihtiyaci hissettim.Ne yazik ki merakimi giderecek materyallerden yoksun
olmasinin yaninda uslup tarzi da bu sayfanin ozune uymamaktadir.Unutmamak gerekir ki bu iftirayi kaleme alan insanin birgun yaptigi hatayi anlayip
vicdani sizladiginda yukaridaki cevabi yaziyi unutmayacagidir.Konuyu bilmeyenler icin giris bilgisi verilmis ve size yakisan uslupla yazilmis bir yazi
kaleme almanizi rica ediyorum.
elif  - Allah C.C. hidayet versin.   |2008-02-28 12:13:41
Duamız budur. Rabbim gözlerine,kulaklarına perde çekmişse, gerçeği görmeyceklerse de şayet, mü'minlere hiç bir şekilde zarar veremesinler.
Rabbim, İslam dininin güzelliklerini Ümmeti Muhammed'e SAV. yaşatsın. inşallah.
ozkan  - allah akıl versın   |2008-02-27 16:42:22
benım aklıma abdullah bın selamın ıslamla sereflendıgı o mubarek gun gelıyor.efendımız(sallahu aleyhı vesellem)hıcrette medıneye
gırdıgı gun abdullah bın selam ıslamla sereflenen bır yahudı dın adamı.ıslam oldugu ogrenıldıgınde butun yahudıler bu mubarek sahabe
efendımız ve ataları hakkında ılerı gerı konusuverırler.ıste bu paranoya sahıplerı tarıh boyunca var olmus.allah hıdayet etsın
ınsallah.onlarada gerceklerı vıcdanlarında hıss...
Bugra  - Birsey anlamadim   |2008-02-27 15:44:38
Inanin hicbirsey anlamadim, bu yorum ve uslubunun buraya yakisdiginida sanmiyorum. Cidden bunu yazan arkdasimiz bir baska sayfa kendine acsin ve
Hocaefendiyi baglamadigini soylediigi bu yazilari orada yayinlasin. Istesenizde istemesinizde bu sayfada yayinlanan yazilar ve o yazilarin uslubu
bagliyor. Allah rizasi icin sizden rica ediyorum
furkan adıgüzel  - dersizler hallerinden utansınlar   |2008-02-27 14:22:23
sayın gülen i kim anlayacak biliyor musunuz insanlar dikkat edin insanlar diyorum.çünkü hayvanlaşmış veya şeytanlaşmış insanlar demiyorum.

3.20 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Son Güncelleme ( 27.02.2008 )
 
< Önceki   Sonraki >

Multimedya

Temsil Öncelikli Tebliğ

Seyredin

Sahâbe Efendilerimizin Hizmet Düşüncesi

Seyredin

Hizmet Mâzeret Değil!..

Dinleyin

Kalb Kasveti ve İnşirah Vesileleri

Dinleyin

Altunizade Vaazı - 1980

İndirin

Berlin Konferansı - 1977

İndirin

İnsan, Allah'a yürekten ihtiyaç hissetmeli, acz u fakrıyla Allah'a yönelmeli ki, Cenâb-ı Hak da ona icabet etsin. Cenâb-ı Allah, Zâtına karşı müstağni davrananlara teveccühte bulunmaz.
Advertisement
Fethullah Gülen Web Siteleri